FAQ

Kiedy mogę spodziewać się wypłaty odszkodowania

W zależności od sytuacji proces egzekwowania od linii lotniczej prawa do odszkodowania może trwać od 3 do nawet 12 miesięcy. Postępowanie jest kilkuetapowe i nie ma możliwości precyzyjnego określenia terminu zakończenia sprawy. Przez ten czas pasażer otrzymuje od nas raporty dotyczące postępu w prowadzonej sprawie a dodatkowo istnieje możliwość otrzymania odsetek od kwoty odszkodowania za czas postępowania.

Kiedy roszczenie się przedawnia

Limity czasowe, w których można ubiegać się o rekompensatę za opóźnione bądź odwołane loty, oraz za odmowę przyjęcia na pokład, są ustanowione odrębnie przez każde państwo członkowskie Unii Europejskiej.

Czy przysługuje mi odszkodowanie, jeśli za bilet lotniczy zapłacił mój pracodawca?

Tak, odszkodowanie jest niezależne od tego, kto zapłacił za bilet. Jeśli więc samolot był opóźniony podczas Twojej podróży służbowej, to Ty, jako pasażer, możesz ubiegać się o odszkodowanie.

Czy o odszkodowanie może ubiegać się osoba podróżująca samolotem za darmo lub na podstawie taryfy zniżkowej?

Nie ma takiej możliwości.

Jakie opłaty będę musiał ponieść aby uzyskać odszkodowanie?

Zlecając nam prowadzenie sprawy o odszkodowanie pasażer nie ponosi jakichkolwiek opłat wstępnych. W przypadku ewentualnego sporu sądowego, pokrywamy wszelkie opłaty sądowe za poszkodowanych pasażerów. Nasze wynagrodzenie pojawia się dopiero w momencie uzyskania odszkodowania dla pasażera – pobieramy wtedy prowizję w wysokości 25% brutto wartości uzyskanego odszkodowania.

world