Okres wakacyjny trwa, a lotniska przepełniają się od urlopowiczów, którzy udają się na długo wyczekiwany odpoczynek za granicę. Jednak kiedy zdarzy się niefortunna sytuacja, taka jak zagubiony bagaż, niejedna osoba może zostać wyprowadzona z równowagi. Każdego dnia na lotniskach nadaje się miliony sztuk bagaży, jednak wiele z nich nie dociera w wyznaczone miejsce. Powodem tego może być oderwanie zawieszki od bagażu, zmiana lotów lub trasy przelotu, lub problemy techniczne obsługi bagażowej. W takiej sytuacji nasze poszukiwania powinniśmy rozpocząć od biura rzeczy znalezionych oraz zgłosić się do przedstawiciela danej linii lotniczej. Jeśli poszukiwania zawiodą, mamy prawo ubiegać się o odszkodowanie za zagubiony bagaż. Gdy tak się stanie, pomocny będzie radca prawny, który pomoże nam dochodzić swoich praw.

Odszkodowanie za zagubiony bagaż – warto się o nie ubiegać

Kiedy okaże się, że nie znaleziono bagażu na lotnisku przylotu, należy niezwłocznie zgłosić się do biura danej linii lotniczej. Ma ona obowiązek wystawić nam tzw. protokół szkody z numerem referencyjnym. Na jego podstawie można ubiegać się o odszkodowanie za zagubiony bagaż. Warto pamiętać, że pełną odpowiedzialność za bagaż, który jest nadawany przy odprawie do luku bagażowego, ponoszą linie lotnicze. Reguluje to Konwencja Montrealska. Wyjątek od tej reguły stanowi kradzież z bagażu rzeczy wartościowych, ponieważ przewoźnicy zastrzegają sobie brak odpowiedzialności w takich sytuacjach. Dodatkowo oferują szeroki zakres ubezpieczeń bagażu, z którego możemy przed podróżą skorzystać. Takie rozwiązanie uchroni nas przed niepotrzebnym stresem. Inną formą rekompensaty jest odszkodowania za opóźniony bagaż – w tym celu warto skontaktować się z zaufanym radcą prawnym.

Odszkodowanie za opóźniony bagaż i inne rozwiązania – podsumowanie

W pierwszej kolejności, należy udać się do biura danej linii lotniczej, tak aby szkodę niezwłocznie zgłosić na lotnisku. Obowiązują różne przepisy dotyczące roszczeń, dlatego warto zaczerpnąć informacji bezpośrednio u danego przewoźnika. Z dostępnych rozwiązać, możemy także ubiegać się o zakupy zastępcze w przypadku opóźnienia bagażu. Pasażer w ramach rekompensaty, może otrzymać do ok. 1200 euro. Jeśli jednak nie jesteśmy usatysfakcjonowani z rozwiązania problemu przez linie lotnicze, istnieje możliwość reklamacji usług przewoźnika w jego centrali oraz w Europejskim Centrum Konsumenckim. Na szczęście większość bagaży znajduje się w przeciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia. Warto jednak znać wszystkie procedury i wiedzieć jak postępować, tak aby zagubiony bagaż nie generował niepotrzebnego stresu lub dodatkowych kosztów.